EttNyttLiv

Alla inlägg under februari 2011

Av Avva - 24 februari 2011 12:32


Mina föräldrar

Mina föräldrar heter Gitt Andersson och Greger Persson .
Mor min blir 55 år i år och far min blir 49 .
Dom har varit tillsammans i 24 år i år . Och har två barn tillsammans .
Det är jag och min lillebror .

Ja vet ärligt inte hur dom träffades och sånt innan . Men ja vet att fars raggningsreplik till mor var
- Ska du följa med hem till mig och äta ärtsoppa

Far min äger ett företag sedan 12 år tillbaka (tror ja , trettonde året i år kanske) . Han är rörmockare och har varit det i 16 år .
Han äger Comfort .

Och mor min jobbar som kontorist på just fars företag . Och där har hon nog varit i några år . Ja kommer ärligt inte ihåg hur länge de är . Men ja vet att de är flera flera år .

Ja har ärligt problem och försöka berätta hur mina föräldrar är . Då ja ärligt har förträngt de mesta från min barndom .
Men någon gång ska jag allt fråga hur dom träffades och när .
Men de återkommer ja med . . . . .

Av Avva - 23 februari 2011 11:42

Min första kärlek
Ändrar ja till
Mina första kärlekar


Min första kärlek ?

Ja har ärligt två första kärlekar ^^ Min första första va Tom Holmquist och jag var 13 år . Vi var tillsammans i många många år och vi har mycket roliga minnen och även tråkiga minnen . Men det var några av mina bästa år och ja förändrades som person . Jag träffade mycket folk som ja började uppskatta och ha i min närhet . Ja blev en helt annan än den ja var innan vi två träffades . Visst jag var fortfarnde jävlig som dotter men ja växte även som flickvän ^^

Och min andra första kärlek är min sons far .
Sebastian "Lillen" Mossberg
Ja va 18 och de åren vi delade var revolution från min sida . Jag blev förälskad i en kriminell och missbrukare . Ja ångrar inget ja gjorde under de tre åren i det förhållandet . Och ja har även lärt mig mycket där med . Ja blev sambo med honom en månad senare och sedan va det bara . Lev livet idag . VARJE dag . Många gulliga minnen från det förhållande med . Men väldigt väldigt mycket negativt oxå . Och även idoiti .
Men det som ja stolt bär med mig från det förhållandet va han som fick mig att inse att Livet är för kort för att slarvas bort och även han som fått mig att börja leva och lägga allt det negativa bakom mig .

MIN SON

Och jaa jag kan stolt säga att han BARA är MIN son

<3

Av Avva - 21 februari 2011 19:17

Ja ska nu oxå göra som alla andra o göra den där listan .
O eftersom de är ett nytt år o ja lägger allt de gamla bakom mig och öppnar ett nytt kapitel i mitt liv så . SÅ då passar de ju skitbra o köra en
30 days challenge
Så här kommer den första saken på listan

Dag 01 –
Presentera mig själv

Mitt namn är Avva Andersson ,
Men ja döptes till Alexandra Andersson .
Ja är 23 år gammal o är en ensamstående mamma till en son på 3 år , Han har inget umgänge med sin far då det är hans fars val och inte mitt .
Ja är en f.d missbrukare men har nu varit helt drogfri i mer än ett år .
Ja har en underbar son som ja verkligen älskar mer än livet . O tro mig . Ja vet verkligen att ja älskar honom MER än livet .
Ja har en underbar man som har fått mig o inse att de finns någon för alla . Precis alla .
Ja har ingen utbilning inget körkort o inget jobb
men ja har en son , en man (sedan i början av jan) , en hund och tak över våra huvuden
Min son och man gör mig verkligen hel , Utan dom skulle ja inte vara någonting .
Jag har en familj som stått kvar vid min sida även fast ja verkligen inte förtjänat det o släkten står oxå kvar och har stöttat mig o vänner , Ja har vänner som inte dömt mig för att ja varit missbrukare . Eller jaa några vänner har ja allt kvar men de är de som kallas äkta vänner . De andra försvann när ja fick min son .
Ja är mittenbarnet i familjen och även ensam tjej av barnaskaran .
Lider av ADHD men tar ingen medicin då det bara blev värre . Såg och hörde saker men nu har det blivit mycket bättre .
Har helt enkelt lärt mig leva med det .
Vet väl egentligen inte vad ja ska skriva mer ^^
Så ja tror att ja slutar nu .

Ovido - Quiz & Flashcards